De ce design-ul responsive a devenit obligatoriu si nu mai poate fi ignorat?
Este o realitate de necontestat ca tot mai multi oameni acceseaza internetul prin device-uri precum tableta sau telefonul mobil. Din acest motiv, adoptarea unui design responsive a devenit imperioasa nu doar pentru a ramane relevant in rezultatele de cautare ale marelui Google, ci si pentru a oferi vizitatorilor o experienta cat mai buna.
Inainte de a continua cu principalele motive de upgrade la un design responsive, se cuvine sa clarificam pe scurt conceptul. In cei mai simplisti termeni, design-ul responsive se refera la un layout care permite modificarea automata a aspectului. Drept urmare, indiferent de pe ce device este accesat site-ul web, acesta va fi in acord cu rezolutia si dimensiunile device-ului in cauza. Principalul beneficiu al unui astfel de design este evitarea alterarilor deranjante sau inestetice de aspect, alaturi de posibile erori de navigare.
De ce este design-ul responsive un “must”?
• Asa spune Google: Management-ul SEO pentru o versiune desktop si una mobila a aceluiasi website este in multe privinte “a pain in the ass”. Mai mult, nu produce rezultate spectaculoase. Din fericire, Google prefera si recomanda tuturor sa adopte un design responsive pentru a scapa de aceasta bataie de cap. In plus, dupa ultimul update al gigantului Google, website-urile care au design responsive figureaza mai bine in rezultatele de cautare.
• Accesibilitate sporita: Website-urile responsive functioneaza ireprosabil pe o multitudine de device-uri, platforme si sisteme de operare. Asta inseamna ca website-ul in cauza va putea primi trafic din orice sursa, sporindu-i accesibilitatea.
• User-friendly: Optimizarea website-ului printr-un design responsive inseamna a avea garantia ca indifferent de sursa de acces a utilizatorului, acesta va avea o experienta buna. Un design responsive inseamna nu doar un aspect placut si constant pe orice platforma, ci si timp de incarcare mai scurt.
• Rata de conversie crescuta: Datorita timpului de incarcare mai scurt si a continuitatii layout-urilor, vizitatorii sunt mult mai predispusi sa ramana pe pagina. Spre exemplu, daca ai un magazine virtual, asta se poate traduce intr-o rata de conversie mai mare. Cu alte cuvinte, un design responsive iti poate “converti” niste simpli vizitatori in client.
Datorita faptului ca peste 60% din traficul online are loc prin device-uri precum telefonul mobil si tableta, upgrade-ul la un design responsive a devenit nu doar o chestiune de functionalitate ci si o trebuinta. In timp ce costurile unui astfel de upgrade nu sunt de ignorat, este o investitie inteligenta care va aduce numai beneficii.